En tillbakablick

I sommar är jag hitills inbokad på tre bröllop. Det ska bli jätteroligt att få föreviga dessa härliga människors stora dag. Men jag blir alltid väldigt pirrig innan. Jag ber till vädergudarna om fint väder, bra ljus i kyrkan och att kameran vill sammarbeta.
 
 
Jag har gått igenom lite gamla bröllopsbilder från tidigare år och hittade dom här från 2013. Dessa bilder är, förutom min systers bröllop, från den allra första bröllopsfotograferinen jag någonsin gjort. Jag kommer såväl ihåg hur fruktansvärt nervös jag var dagen innan. Trots att jag kände brudparet lite sen innan. Jag var så rädd att misslyckas. Att bilderna inte skulle bli så bra som jag tänkt mig och att brudparet inte skulle bli nöjda. Vem vill komma efter ett bröllop och säga att bilderna inte blev bra. Man kan ju inte be om att få en ny dag att ta om dom direkt. Men dom var så fina ihop och det kändes så avslappnat och bra när vi körde porträttfotografering. Och den fina naturen gjorde sitt samt att vädret var lyckat så jag fick tack och lov många fina bilder som både jag och bröllopsparet var nöjda med.
 
Där och då visste jag att jag ville fortsätta att fotografera bröllop. Visst ser jag i dag när jag kollar tillbaka att det finns saker jag bode ha tänkt på men man kan inte vara proffs på en gång och övning ger färdighet. Det är bra att jag i dag kan gå tillbaka och kika på gamla bilder och tänka med ett kritiskt öga.  
 
Bilden ovan är fin. Men kanske skulle jag ha valt att stå mer till höger för att slippa huset i bakgrunden. Bilden nedan är från samma plats med en annan placering.
 
0 kommentarer