Små ögonblick från Januari

Januari månad har varit helt galet hektisk för mig. Jag har varit på jobbet non-stop känns det som. Och den lilla tiden jag varit ledig har jag bara velat slappa och hänga med nära och kära. Dagar jag jobbat har jag i stort sett kommit hem, lagat mat, sett ett avsnitt ur en serie, duschat och gått och lagt mig. Jag är SÅ trött HELA tiden. Jag tror att just Januari/Februari är min trötthetsperiod. Det har alltid varit så.
 
Bloggen har helt kommit i skymundan och likaså fotograferandet. Jag som alltid fotar så mycket har inte ens tagit upp kameran ur kameraväskan under hela månaden med undantag från ett photoshoot med Malin och Klara i Uvnäs.
 
 
Jag har förutom att jobba hunnit sitta barnvakt åt min kära vän Malins lilla gosprins. Vi passade på att hänga lite med Madde och hennes kids. Det är så roligt att hänga med Oscar nu när han känner en så väl. Men jag måste erkänna att det inte är lätt att roa ett litet barn hela tiden. En stor eloge till alla småbarnsföräldrar. Jag vet inte hur jag skulle klara det. Fast det gör man kanske när det är ens eget barn? Min dröm är att få egna barn någon gång i framtiden. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig, har jag lärt mig. Men vem vet... Än är det inte försent. Tur att man har så många fina vänner med barn och barn på gång. Då kan man gosa med dom så ofta man vill.
 
 
Vintern har kommit på allvar. Snön bara vräkte ner under några dagar. Jag älskar snö och vinter, det är så himla fint ute. Men nu börjar jag faktiskt lite smått längta efter sommaren. Allt är så mycket enklare då. Tycker att kylan är så jobbig. Men än är det lite vinter kvar och det får jag allt stå ut med. Det bästa av allt är att jag snart åker med familj och släkt till Italien för att åka skidor en hel vecka och bara ha det bra. Alperna har jag alltid drömt om att åka till. Dock var det länge sedan jag åkte slalom... Säkert 10 år sedan. Så jag är lite nervös att jag inte kommer ihåg hur man gör. Men förhoppningsvis är det lite som att cykla. När man väl kan det så sitter det.
 
 
Det bästa jag vet på lediga dagar är att hänga här ute på landet där bästa Malin bor. Här kan man gå i myskläder och rufsigt hår så mycket man bara vill utan att någon bryr sig. Rida och hänga med hästarna, gå fina promenader och njuta av den härliga naturen...Lite mockning och annat fix tillkommer men det är bara härligt tycker jag. Jag försöker bekanta mig med kossorna men dom vill bara stångas så länge man inte har en brödbit att bjuda på. Då duger man minsan. Buffy tycker också att det är roligt med kossorna. Hon bet tag i luggen på den vita kossan två sekunder efter att bilden tagits. Det såg så roligt ut. Kossan blev mest förvånad.
 
 
En tråkig sak som hände denna månad var att bilen gick sönder. Nyckeln gick inte att sätta i tändningslåset så snälla Stefan fick mecka som sjutton för att få igång bilen. Sen fick den stå på verkstaden några dagar. Ingen rolig utgift precis och väldigt svårt att klara sig utan bil när man är så van vid det. Men det gick! Bilar är inte roligt för ekonomin och jag är en riktig otursfågel när det gäller bilar.
 
 
Lilla-O fyllde 1 år och det firades såklart med kalas ute i Uvnäs. Tänk att tiden gått så snabbt. Hubbe har fått bekanta sig mer med att vara i stallet. Han tycker att hästarna är coola men lite läskiga också. Helst av allt vill han nosa på allt hästbajs. haha. Buffy är mest nyfiken och vill nosa på honom. Fast när Hubbe slickar henne på mulen så ser hon nästan lite kränkt ut. Kingen, han bryr sig inte alls. Spelar cool som vanligt.
 
 
Sist men inte minst har jag varit på jakt efter skidutrustning. Köpte ny skidjacka, täckbyxor, mössa och goggels. (heter det så?) Nu är jag redo för en vecka i Cervinia! Hurra!
0 kommentarer