Lite fred på jorden nu tack

En liten nykomling och hans mamma som inte känner till människornas grymma värld. De vet inte vad en terrorattack är. De känner inte till något krig. Vad som händer utanför hagen vet de inget om. Jag skulle inte tacka nej till att vara ko ett par dagar och slippa höra om allt hemskt som sker i världen <3 
 
Förfärad efter fredagens händelser så har jag kämpat på på jobbet under helgen och sen på söndagseftermiddagen så åkte jag ut till kära Uvnäs för att bara komma bort och ut på landet. Här står tiden still på något sätt. Här kan man bara vara. Djuren har ingen aning om vilken grym värld som vi lever i. Dom dödar inte varandra för att dom tycker att dom har rätt till det. Här lever dom i lugn och harmoni med naturen. Fyra små kalvar har kommit. Dom är så söta och mammakossorna är så stolta. Hästarna mår bra och verkar njuta av våren. Det gör jag med.
 
Jag blev helt chockad när nyheterna kom om terrorattentatet i Stockholm. Där har jag bott. Dit återvänder jag ofta. Där bor större delen av min släkt och familj. Det kunde ha varit någon av dom som blev söndertrasade av lastbilens vansinnesfärd. Jag gråter fortfarande när jag ser bilderna. Fyra människor miste sitt liv. En av dom var bara 11 år och skulle möta sin mamma efter skolan på sergelstorg. Mamman väntade och väntade men ingen flicka kom. Och en liten hund som stroade med sin matte eller husse och som inget ont anade blev överkörd. Jag förstår inte vad som driver en människa till att göra så. Men terroristerna ska aldrig någonsin få vinna med sitt hat. Vi kommer alltid att resa oss igen och visa dom att vi håller ihop mot hatet. Fred och kärlek är mycket större än våld och hat. Jag blev så rörd av att se hur människor ställde upp och stöttade varandra i en kris som denna. Vårt samhälle är starkt. Saken blev inte bättre sen när jag såg en dokumentär om kriget i Syrien. Vilket helvete på jorden. Stackars stackars människor. Kan det inte få ett slut på kriget någon gång. Bashar al-Assad som är president och hans regim är hemska människor som torterar, fängslar och dödar människor som kämpar för sina medborgeliga rättigheter. 
0 kommentarer