Början på en härlig vår

Ledig dag i dag. Underbart. Har vårstädat och grejat lite hemma. Vädret har varit väldigt växlande i dag. Så då kan man vara inne och fixa med gott samvete. Nu när balkongen också är tömd på all bråte och allt är kört till tippen så kunde jag äntligen skaka mattor och sängkläder. Underbart! På kvällen hade vi möte med trädgårdsföreningen här där jag bor. Det var frivilligt. Men jag tror att det kan bli roligt att få vara med och planera vad som ska panteras och klippas ned och sånt där. Jag är kass på blommor och buskar och sånt så tänkte att jag kunde lära mig lite av dom som kan sånt.
 
 
Hittade dom här från en fotografering jag hade med Mimmi. Visst får man vårkänslor av att kolla på dom? Ni anar inte hur mycket jag saknar henne nu när hon flyttat till Karlstad. Men i helgen kommer hon äntligen hem till dalarna och då ska vi fira påsk och bara ha det bra. 
 
Att vara katt på våren måste vara underbart. Speciellt om man får gå ut och in som man vill;)
0 kommentarer