En tid att ta hand om varandra

Min syster och Tyko en julaftons kväll
 
Just nu sitter jag i soffan och bara har det skönt. Har tänt ljusstaken och julstjärnorna och det ger ett sånt härligt sken. Jag brukar alltid innerst inne känna att julen är lite jobbigt. Dels för att jag saknar mamma och pappa extra mycket då och dels för att jag inte tycker om alla krav och all stress som julen har en förmåga att framkalla. Jag ser människor jaga runt hysteriskt i affärerna på stan efter julklappar, folk som lagar mat och bakar som tokiga och dessutom ser jag många ensamma människor som inte har någon att fira med och det gör mig sorgsen. Julen som är en tid av samhörighet och gemenskap gör det så extra tydligt för den som är ensam att den faktiskt är ensam.
 
Vi måste bli bättre på att ta hand om varandra. Kanske har du en vän som du vet sitter ensam på julafton. Varför inte bjuda med hen hem till dig? Hur som helst. Låt oss öppna våra hjärtan <3
0 kommentarer