Barnfotograferingar

Tre favoritbilder på systrarna Klara och Stella för några år sedan. Jag gillar dom flesta av bilderna från den här dagen. Jag var barnvakt och då vi passade på att ha en liten spontanfotografering i trädgården. 
 
Stella t.h och Klara t.v
 
Dom mysigaste gullungarna jag vet. Typ. Fast nu är dom inte så små längre. Klara och jag delar numera ett stort intresse för hästar och hon rider också ute i Uvnäs hos Malin så ofta hon har tid. Kul att vi har så bra kontakt fortfarande trots att dom flyttat från centrum. Det var tur att jag fick låna dom ofta som modeller när dom var små så att jag kunde öva mig på att fota barn. Jag tycker att barn är bland det roligaste som finns att fota just för att  dom inte går att regissera så mycket utan man får leka fram bilderna. Just därför blir det sällan "stela" bilder. Jag gillar när det är lite rörelse och att man går kämpa lite för att fånga en känsla. Jag misstänker att jag kommer att ge mina framtida barn men för livet just för att jag säkert kommer att ha kameran i ansiktet på dom hela tiden. Jag tror att jag kommer att vara duktig på att ta fram den riktiga kameran ofta istället för att bara fota med mobilen som så många gör. Det blir ju inte lika bra kvalitet och dessutom kanske man inte framkallar lika ofta. Visst är det kul att ha bilder i datorn och på mobilen men ännu härligare är det ju att sätta in dom i riktiga album och skriva bildtexter till. Det känns, enligt mig, mer äkta att sitta och bläddra i ett fotoalbum än på datorn. Så glöm inte att framkalla lite då och då också ❥
 
 
 
0 kommentarer