En paus i vardagen

Här ligger jag i soffan och bara duger
 
Gjorde min sista natt på ett tag på jobbet i går. Nu är jag ledig i 8 dagar. Förstår ni hur skönt? Det har varit så mycket stress och annat som är jobbigt runt omkring mig nu dom sista veckorna så den här ledigheten är välbehövlig. Det bästa av allt är att jag inte har panerat in någonting. Utan jag tänker ha dagarna öppna och göra vad som faller mig in. Som i dag till exempel. Jag har inte gjort något vettigt på hela dagen. Druckit massor av kaffe, läst bloggar, promenerat med hunden och redigerat bilder. Gick sen ner till gymmet och sprang några kilometer och körde lite armar och ben. Gick hem och åt tacos och kollade på tv serier. Precis lagom mycket. Jag tror att man behöver sådana dagar ibland. Träna på att ha tråkigt liksom. 
 
I morgon är en annan dag. Förmodligen ska jag åka och rida lite. Om vädret tillåter. 
 
  
Några tankar som rör sig i mitt huvud just nu:
 
- Ledsen över att snön bara försvann *poff* och världen blev grå och tråkig
 
- Önskar att mina nära och kära fick må bra. Jag önskar att ångest och depressioner inte fanns. Jag vill ha ett trollspö och kunna trolla bort det hela så att det blir bra. 
 
- Önskar att psykisk ohälsa inte var så tabulagt. Det är verkligen inget att skämmas över. Att våga prata om det är ett steg mot tillfrisknande och skapar dessutom ett mer öppet och empatiskt samhälle
 
- Tycker att psykvården i Sverige är en katastrof. Har varit med om allt för många missar och felsteg från deras sida. Blir så arg!
 
- Tycker att världen har blivit så hård och kall och fylld av fördommar
 
- Vill ha en egen häst men har varken råd, erfarenhet, tid eller plats
 
- Längtar till sommaren och Gotland
 
- Längtar till Februari då vi åker till Italien för att åka skidor och ha det bra
 
0 kommentarer